خریدار چینی آلات قدیمی و آنتیک

خریدار ظروف چینی سعادت ظروف شما را با بالا ترین قیمت خریدار هستیم. یکی از بهترین و سالم ترین ظروف برای غذا خوردن، ظروف چینی می باشد. اگر به نام این ظروف دقت نمایید، درمی یابید که خاستگاه این ظروف از کشور چین بوده است. در حقیقت ظروف چینی نوعی سرامیک می باشد که از دیرباز از آن برای پختن و سرو غذا بهره می گرفته اند. ایرانیان نیز بیشتر از ظروف چینی برای سرو غذا استفاده می‌ کنند اگر شما خریدار ظروف چینی و خریدار ظروف قدیمی هستید، خوب است اطلاعاتی در این باره کسب نمایید. در ادامه این ظروف را به شما معرفی می کنیم.

ظروف چینی چگونه ظروفی است؟
ظروف چینی چگونه ظروفی است؟

به طور کلی ظروف چینی نوعی سرامیک لعاب خورده می باشد. اگر ضربه ای نرم و آرام به این ظروف وارد شود صدای زنگ به صورت مداوم از آن به گوش می رسد. طبق اطلاعاتی که به دست آمده است، به دلیل بالا بودن ظرفیت گرمایی ظروف چینی و شستشوی آسان به خاطر سطح صاف و صیقلی، ظروف چینی با کیفیت ترین و بهداشتی ترین ظروف هستند. علاوه بر این لعابی که سطح ظروف چینی را می پوشاند، بر روی ترکیبات غذایی تاثیری نداشته و می‌توان از آنها هم برای سرو غذاهای سرد و هم غذاهای گرم استفاده نمود.

خریدار نقره

خریدار ظروف قدیمی

مهمترین ویژگی های ظروف چینی

یکی از مهمترین اطلاعاتی که خریدار ظروف چینی باید کسب نماید، ویژگی های این ظروف است. مهمترین ویژگی های ظروف چینی به شرح زیر می باشد.

  •  این ظروف دارای ترکیبی شیشه ای و سفید رنگ هستند که این رنگ ویژگی مرغوب ترین ظروف چینی است.
  •  ظروف چینی با کیفیت را می توان در ماشین ظرفشویی و ماکروفر قرار داد و از ویژگی های منحصر به فرد آنها بهره برد.
  •  ظروف چینی اصل پس از استفاده مداوم خراشیده نمی شوند و با ضربه های کوچک لب پر نمی گردند.
  •  ظرف چینی باید سبک و کم وزن باشد تا افراد بتوانند به راحتی آن را حمل نمایند.
  •  طروف چینی ضد آب بوده و قابل شستشو می باشند.
  • ۶ به دلیل اینکه این ظروف در برابر سرما و گرما قرار می‌گیرند، باید در برابر شوک های حرارتی از خود مقاومت نشان دهند.
  •  ظروف چینی مرغوب باید کاملا یکدست باشد و لعاب آن ترک نداشته باشد.

 

انواع ظروف چینی 
انواع ظروف چینی 

ظروف چینی لعاب دار انواع مختلفی را دارا می باشد که از مهمترین آنها می توان به پرسلان نرم، پرسلان سخت، چینی زجاجی و چینی استخوانی اشاره کرد. این ظروف از نظر خواص فیزیکی و نحوه پخت با یکدیگر تفاوت هایی دارند. خریدار ظروف چینی باید توجه کند که در بین تمامی انواع ظروف چینی، پرسلان سخت بهترین بوده و از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می باشد. یک از این ویژگی ها دمای پخت آن است که در مرحله اول بین ۹۸۰ تا ۱۰۰۰ و در مرحله دوم بین ۱۳۶۰ تا ۱۴۲۰ می باشد. این چینی بسیار سفید بوده و جذب آب خیلی کمی دارد.

خریدار چینی آلات قدیمی و آنتیک

ظروف چینی چگونه ساخته می شوند؟

برای ساخت ظروف چینی دو روش وجود دارد که در روش اول فلدسپات و خاک کائولن سیلیس را با فرمولی خاص ترکیب می کنند و این ترکیب تبدیل به خمیری به نام خمیر کالباس می شود. سپس این خمیر با طی فرایندی مخصوص و به وسیله دستگاه های فرم به ظروف چینی تبدیل می شود.
در روش دوم دوغاب در قالبی ریخته می شود و به مدت یک روز بدون حرکت می ماند. بعد با پوشیده شدن از رنگ و لعاب در کوره قرار می گیرد و بعد از اینکه در حرارتی حدود ۱۳۵۰ پخته شد، عکس برگردان را روی ظروف می چسبانند و دوباره ظرف را در کوره قرار می دهند.

ظروف مختلف یک سرویس چینی

یک سرویس چینی کامل از ظروف کاربردی بسیاری تشکیل شده است که از مهمترین آنها می توان به قوری، بشقاب خورشت خوری، نمک و فلفل پاش، ظروف صبحانه خوری، آبلیمو خوری، فنجان و نعلبکی، گلدان، بشقاب غذا خوری، شکردان، دیس در سایز های مختلف و کاسه سوپ خوری اشاره نمود. در هنگام خرید سرویس چینی دقت داشته باشید که سرویس کامل و با کیفیت بالا باشد.

تفاوت ظروف چینی با ظروف سرامیکی

همانطور که گفته شد ظر‌وف چینی هم نوعی سرامیک می باشند. مهمترین تفاوت بین ظروف چینی و ظروف سرامیک، در درجه حرارت پخت و نوع مواد اولیه به کار رفته در آنها است. خریدار ظروف چینی، دقت کنید که ضخامت ظروف چینی کمتر از ظروف سرامیکی بوده و مقاومت بیشتری دارد. از دیگر تفاوت های این دو جنس می توان به رنگ آنها اشاره کرد که ظروف چینی شفاف تر و درخشان تر هستند.

نکات مهم درباره نحوه نگهداری ظروف چینی

نکات مهم درباره نحوه نگهداری ظروف چینی

  •  ظروف چینی دارای لبه های نازک و ظریفی هستند که در مقایسه با ظروف سرامیکی کمتر لب پر می شوند اما در هنگام شستشوی این ظروف احتیاط به خرج دهید تا ظرف شما خراب نشود.
  •  به دلیل نفوذناپذیر بودن ظروف چینی، اثرات غذا را می توان به راحتی از روی آنها پاک کرد.
  •  برای اینکه لکه های چربی بهتر از روی ظروف چینی پاک شود می توانید از محلول سرکه و مایع ظرفشویی استفاده نمایید. سرکه قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی دارد.
  •  خریدار ظروف چینی، یکی دیگر از راه های سفید و شفاف شدن ظروف چینی جوشاندن این ظروف و شستشو با جوش شیرین می باشد.
  •  برای اینکه ظروف چینی شما نو و سالم بمانند بهتر است پس از هر بار شستشو با پارچه خشک شوند.

جمع بندی

همانطور که گفته شد ظروف چینی از باکیفیت ترین و بهداشتی ترین ظروف برای پخت و سرو غذا به شمار می روند که امروزه نظر بسیاری از مردم جهان را به خود جلب نموده اند. خریدار ظروف چینی، برای اینکه بتوانید ظروف چینی باکیفیت را خریداری کنید باید به تمامی نکات و ویژگی های گفته شده توجه کافی داشته باشید و پس از خرید نیز به صورت صحیح و اصولی از این ظروف نگهداری نمایید تا بتوانید مدت زمان بسیاری را از آنها استفاده کنید.

اسکرول به بالا