خریدار سماور زغالی

امروز در برخی از خانه ها اشیاء قدیمی‌ مشاهده می کنید که برای دکوراسیون و زنده نگه داشتن خاطرات گذشته مورد استفاده‌ قرار می گیرند ‌. سماور زغالی یک سماور بسیار قدیمی و عتیقه که اغلب از جنس طلا،برنج، نقره است که یک نمونه میراث قدیمی‌ محسوب می شود. این محصول به دلیل طرح و زیبایی‌ خاصی‌ که دارد طرفداران‌ زیادی دارد .
سماور زغالی از چند بخش تشکیل شده است. این سماور دارای منبع برای آب و بخش دیگر برای ریختن زغال طراحی‌ گردیده‌ است‌ ‌. چای این سماور بسیار خوش طعم و عطر است و با قابلیت جابجایی که دارد در سفر ها می توان از آن استفاده کرد‌.

 سماور زغالی چیست؟

جالب است بدانید سماور یک کلمه ی روسی است که معنای خود جوش را دارد. اولین زادگاه آن خراسان می باشد و در گذشته‌ با فرهنگ ما ایرانیان گره خورده است. گفته شده این سماور در قرن ۱۸ میلادی از کشور ما ایران به روسیه صادر شده و این کشور با الهام از این سماور زغالی شکل های دیگری از سماور با طرح و نقش امروزی تولید کردند .
این سماور از اول در تمام خانه ها پیدا نمی شد و فقط افراد ثروتمند در مهمانی هایشان از آن بهره می بردند. اما کم کم با گسترش خوردن چای خوش طعم ، داشتن این سماور در بین عموم مردم رواج یافت.

نکات قابل توجه‌ در خرید سماور زغالی

نکات قابل توجه‌ در خرید سماور زغالی

سماور زغالی در طرح و اندازه های مختلف وجود دارد و شایسته است قبل از خرید هدف خود را مشخص کنید و اگر خانواده پر جمعیتی دارید بهتر است سماور را در ابعادی بزرگتر خریداری نمایید .

  •  در هنگام خرید به داشتن کارت و برچسب استاندارد توجه‌ کنید.
  • با کیفیت بودن‌ مواد و‌ آلیاژ بکار برده در ساخت بدنه‌
  • دارای ضمانت نامه و خدمات پس از فروش باشد 
  • داشتن دستگیره با کیفیت‌ و جنس‌ خوب‌
  •  خرید از برند های معتبر و معروف

سماور زغالی چند نوع است؟

سماور زغالی مسی: سماور زغالی مسی به دلیل زیبایی‌ و خاصیت طبی که دارد از محبوبیت زیادی برخوردار است . در گذشته‌ نیز این فلز خوش رنگ در ساخت ظروف و اشیاء تزیینی‌ استفاده‌ می شد ‌و در حال حاضر نیز به دلیل قابلیت چکش خواری و میکروب کش بودن‌ کاربرد بسیار زیادی‌ دارد و از پرفروش ترین سماور زغالی می باشد .
سماور زغالی برنجی : ورق برنجی از ترکیب چند فلز مانند مس ، آلومینیوم ، روی،نیکل و.‌‌‌‌‌‌‌‌…. تشکیل می شود ‌. این فلز درخشنده و زیبا با قابلیت چکش خواری خوبی که دارد کار با آن راحت است و در ساخت سماور کاربرد بسیار دارد.
سماور زغالی استیل: استیل به فلز ضد زنگ مشهوریت‌ دارد‌ که به دلیل همین‌ قابلیت ضد زنگی که دارد این نوع سماور مورد استقبال قرار گرفته است ‌. سماور زغالی استیل شکل و طرحش با سماور زغالی قدیمی‌ بسیار متفاوت است و انتخاب‌ مناسب‌ با کیفیت‌ عالی برای افراد امروزی است و می توانند در آن‌ چای خوش طعم و عطر را نوش جان کنند.
با توضیحات بالا می توان‌ قاطعانه گفت که از خرید سماور های زغالی پشیمان نمی شوید و می‌ توان به عنوان دکوری و هم برای استفاده در آشپز خونه‌ مورد استفاده‌ قرار داد.

مزایا سماور زغالی

قبل از خرید این نوع سماور دانستن مزایا و معایب این وسیله بسیار مفید است
علاوه بر چای خوش طعم و مفید کالای بسیار لوکسی محسوب می شود. بهترین و ماندگار ترین‌ نوع سماور زغالی از جنس برنج است که به دلیل درخشندگی جذابیتی که دارد طرفداران‌ بسیاری را جذب خود نموده و‌ از همه مهتر متریال مستحکمی دارد و بسیار پر استقبال است. از فواید دیگر سماور زغالی برنج وجود مس و‌ روی است و افرادی که بدنشان فاقد مس و روی است و ضعیف هستند می تواند کمبود این موارد را کاهش چشمگیری دهند .
زغالی که در تهیه چای در این سماور استفاده‌ می شود باعث ترمیم و بهبود توانایی و آسیب‌ مغزی می شوند و در درمان می بخشند .
سماور زغالی مسی هم به دلیل براق بودن‌ و رنگ قرمزی که دارد و سماور استیل نیز بنا به کیفیت‌ بالا و شفافیت زیاد در بازار وجود دارند .
در واقع هر چه از خاصیت ضد میکروبی و با کتری این سماور ها بگوییم کم است .

معایب سماور زغالی

فواید سماور زغالی نسبت به معایب آن‌ بسیار بیشتر است ‌‌.‌ از بدی این سماور می توان‌ به استفاده از زغال در آن‌ که کمی کثیف کاری و سختی دارد اشاره کرد.

کاربرد سماور زغالی

  • قابلیت جابجایی آسان و راحت
  • ضد زنگ زدگی و عمر طولانی مدت و استفاده‌ برای دکوری منزل
  • قابل استفاده در مکان های متفاوت مانند کوهستان ، پارک ، پشت بام ، حیاط و..‌
  • دارای ضمانت پس از فروش
  • جدا شدن آسان قطعات و شستشو آن
  • طعم و رنگ فوق العاده که یاد آور روزهای کودکی در خانه پدری است.
  • دارای مخزن بزرگ و جدا دار که در تفریحات به آسانی می توان جابجا و استفاده‌ کرد .

جمع بندی

 همانطور که گفته شد امروزه‌ سماور های مختلفی مانند‌ برقی، گازی، ذغالی وجود دارد که‌ هرکدام‌ از آن ها بسته به سلیقه‌ افراد مورد استفاده‌ قرار می گیرند . سماور زغالی با توجه‌ به خاصیت درمانی ،زیبایی‌ و کاربرد ی که دارد در بیشتر خانه‌ های قدیمی و حتی امروزی به عنوان تزیینی دیده می شود .‌ این سماور با طعم معرکه و خوش رنگ چای معروف و یادآور گذشته‌ است .

امروزه بشر توانست با تغییر در شکل و طرح این سماور آن را شیک تر و خاص تر تولید کند تا حتی کشور های دیگر را مجذوب زیبایی‌ خود کند . شما می‌ توانید با مراجعه به فروشگاه های معتبر و برند های با کیفیت سماور زغالی با جنس های مختلف را خریداری کنید . سمساری سعادت با چندین سال سابقه،به عنوان بهترین خریدار سماور زغالی و خریدار ظروف قدیمی با بهترین قیمت می باشد.

خریدار نقره

اسکرول به بالا