خریدار لوازم آنتیک

سمساری سعادت خریدار لوازم نقره شما با بالا ترین قیمت. امروزه‌ با پیشرفت‌ تکنولوژی‌ و دانش‌ بشر‌ طرح‌، رنگ‌ و مدل همه‌ لوازم اطرافمان تغییرات بسیار زیادی‌ داشته است‌ و رنگ و بوی مدرنی به خود گرفته است. حال با این وجود دسته‌ ای افراد‌ وجود دارند‌ که‌ عاشق‌ ظروف و گنجینه‌ با طرح‌ و مدل‌ قدیمی‌ هستند و در دکوراسیون منزلشان‌ از ظرف ها و دکوری های آنتیک‌ و قدیمی‌ که‌ یاد آور خاطرات گذشته است استفاده‌ می کنند . اما لوازم آنتیک چیست؟ در هنگام خرید این لوازم به چه نکاتی باید رعایت کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات مفید و مختصری در این خصوص به شما عزیزان ارائه دهیم.

خریدار لوازم آنتیک

 

لوازم آنتیک چیست؟

به طوری کلی به ظروف و اشیا مثل کمد‌ ،‌ آینه‌ ، میز، صندلی و..‌‌.. با کنده کاری خیره کننده‌ با تزیینی از آب طلا با طرحی اغلب‌ از پتینه، ‌ لوازم آنتیک‌ گفته‌ می شود . این لوازم بسیار شیک و زیبا هستند و حکاکی ظریف و خیره کننده‌ ای دارند که همین حکاکی ها سبب شده افراد بسیاری زیادی به طرفداران این ظروف تبدیل شوند. حال این ظروف می تواند یک قوری قدیمی‌ باشد‌ یا یک‌ پتینه چندین ساله فرقی ندارد. بعضی از افراد علاقه‌ خود نسبت به این سبک لوازم را پنهان می کنند زیرا فکر می‌ کنند‌ از نظر دیگران امروزی نیستند‌ و‌ مورد تمسخر قرار می گیرند اما‌ بر عکس‌ این طور نیست‌ و جایز است بگوییم اتفاقا‌ از طرح و روکش‌ لوازم دست‌ دوم قدیمی‌ بر روی‌ لوازم امروزی استفاده‌ می کنند‌ و از ارزش و قدمت‌ بالایی نیز بر خوردار هستند .

لوازم آنتیک‌ گوناگونی در جهان امروز وجود دارد که‌ با آن ها می توان به منزلتان‌ طرح و رنگی‌ زیبا و شاد بخشید . این لوازم آنتیک از ظروف پخت‌ و‌ پز آشپز خانه‌ تا وسایل خانه‌ را شامل می شود که بسیار گران قیمت‌ و با ارزش هستند‌. این‌ سبک‌ لوازم را می توان‌ از سمساری ها تهیه‌ کرد‌.
اما لازم به‌ ذکر است بگوییم این لوازم آنتیک را از هر سمساری نمی توان تهیه کرد زیرا همه‌ آن ها مورد اعتماد نیستند و باید در انتخاب‌ آن با توجه داشته باشید پس ما همراه باشید تا در ادامه‌ شما را با ویژگی سمساری مورد اطمینان‌ آشنا کنیم.

ویژگی‌ یک سمساری معتبر برای خرید لوازم آنتیک

ویژگی‌ یک سمساری معتبر برای خرید لوازم آنتیک

امروزه روش پیدا کردن اجناس آنتیک‌ و دست دو سمساری ها هستند اما این سمساری معتبر را چگونه شناسایی کنیم؟ یک سمساری معتبر دارای ویژگی های زیر است:

  • داشتن مجوز مربوطه برای خرید و‌ فروش اجناس
  • اخلاق و رفتار خوب با مشتری و آشنا کردن مشتری با مشخصات وسایل
  • فراهم کردن محیط مناسب برای خرید و فروش کالا
  •  گفتن قیمت‌ منصفانه‌ و حقیقی کالا و دوری از گران فروشی
  • فروش اجناس با کیفیت‌ و بدون خش و خراشیدگی

اگر قصد خرید اجناس آنتیک از سمساری را دارید‌ موارد بالا می تواند به شما کمک کند تا یک سمساری معتبر و مورد اطمینان‌ را پیدا کنید.

خریدار لوازم آنتیک قدیمی نقره در سراسر تهران

چگونه‌ اجناس آنتیک واقعی را‌ تشخیص دهیم ؟

نکته مهمتری که در خصوص این ظروف وجود دارد تشخیص اصل یا فیک بودن آن است. فرایند شناسایی لوازم آنتیک اصل بسیار دشوار است و هر فردی نمی تواند اصل یا فیک بودن این ظروف را تشخیص دهد. زیرا تشخیص اصل یا فیک بودن ظروف انتیک به مهارت ، دانش‌ تخصصی و دقت بالا نیاز مند است که در حیطه کاری افراد عتیقه شناس می باشد .
اگر در اجناس انتخابی خود متوجه رنگ های متفاوت قسمت های مختلف ظرف شدید به اصل بودن آن شک کنید و مورد بررسی بیشتر قرار دهید تا مطمئن شوید.
در اشیاء آنتیک‌ اصل یک نوع سولفات وجود دارد که‌ در اثر پاک شدن با مواد اسیدی مثل لیمو ترش ، سرکه‌ ،نمک ، اسید و..‌‌‌.. تغییر رنگ می دهد یا از بین می رود اما در وسایل تقلبی حتی با کشیدن دستمالی خیس بدون هیچ مواد اسیدی در مدت زمان بسیار کوتاهی پاک می شود و تغییر رنگ می دهد.
در کنار طرح و نقش ظروف یا لوازم آنتیک تاریخ درج شده است اگر آن نقاشی‌ و نوشته با تاریخ همخوانی نداشت به احتمال بسیار زیاد تقلبی است.
از گذشته‌ تا به‌ امروز بشر در ریخته گری پیشرفت چشمگیری داشته‌ است و می‌توان اصل یا تقلبی بودن‌ لوازم را با توجه به کیفیت‌ و سبک‌ مورد بررسی قرار داد به طور مثال با گذاشتن این لوازم زیر ذره بین در صورت‌ دیدن لکه های سیاهی بر روی‌ این لوازم اصل را از تقلبی تشخیص دهید. وجود غلط املایی و خطا در نوشته و طرح این سبک وسایل راه دیگر شناسایی است.

نگهداری لوازم آنتیک چگونه است؟

بعد از خریدن لوازم آنتیک دانستن روش نگهداری این سبک وسایل از موضوعات بسیار مهم است که ما سعی داریم‌ شما را با این‌ روش ها آشنا کنیم :

  •  در شستشو یا دستمال کشیدن وسایل از استفاده کردن مواد شوینده مانند اسید ، وایتکس، الکل به شدت خود داری کنید زیرا باعث آسیب جدی به این قبیل ظرف ها می شود .
  • استفاده‌ از دستمال پارچه‌ ای های نرم برای تمیز نمودن ظرف توصیه می گردد.
  •  این‌ وسایل را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید زیرا باعث بد رنگی‌ و تغییر رنگ می شود.
  •  از اسکاج نرم برای شستشو استفاده‌ کنید و می توانید در صورت‌ کثیفی زیاد به استاد کاری که در این حیطه هنر دارد مراجعه کنید .
  • اگر فرزند کوچکی در خانه دارید بهترین محل نگهداری از دکوری های آنتیک بوفه و قفسه های دیواری و‌‌ ..‌ می باشند.

قیمت لوازم آنتیک چگونه است؟

قیمت لوازم آنتیک چگونه است؟

برای این ظروف و دکوری های آنتیک قیمت‌ یکسانی وجود ندارد و بستگی‌ به‌ اندازه ، قدمت و اصالت آن ها‌ دارد تا با توجه به‌ این موارد برای این اجناس با ارزش قیمت‌ تعیین گردد. البته کاملت طبیعی است که با گران شدن وسایل قیمت‌ آن ها نیز تغییر می کند و بیشتر می شود. قابل توجه است بدانیم در گذشته‌ که امکانات زیادی موجود نبود انسان با هنر دست خود با استفاده از وسایل ساده‌ دست به حکاکی و نقاشی زده اند و آثار خلق کردند که هر چه این لوازم اندازه و ابعادی بزرگ تری داشته باشند قیمت بیشتری نیز نیز دارند.

جمع بندی

همان طور که دانستیم بعضی از افراد طرفدار و خریدار ظروف قدیمی و لوازم آنتیک و قدیمی‌ هستند که با طراحی‌ زیبا و حکاکی خیره کننده‌ از ارزش بالا و قیمت زیادی برخوردار می باشند. با دانستن روش نگهداری می توانید طول عمر و ماندگاری آن را افزایش دهید. لوازم آنتیک مانند فنجان، قوری ، شمعدانی ،گلدان ها و … به تنهایی می تواند دکوراسیون منزلتان را خاص و شیک کنند. حال که اطلاعات کاملی در مورد این ظروف ارزشمند کسب نموده اید می توانید با خیال راحت به فکر خرید لوازم آنتیک باشید.

خریدار ظروف چینی

سئو سایت

اسکرول به بالا